26.08.2008 був обласний семінар, на якому вчителям надавалася інформація по вимоги певних нормативних документів МОН. Зокрема (з цитатами із документів):
− Додаток до листа МОН від 11.09.07 № 1/9-532 «Вимоги щодо ведення класного журналу в 1-4 класах загальноосвітніх навчальних закладів. Інструктивно-методичний лист».
Відповідно до спільного наказу Міністерства освіти і науки України та Академії педагогічних наук України від 12.07.2002 р. № 401/52 “Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи” оцінювання навчальних досягнень молодших школярів має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач.
З предметів інваріантної складової навчального плану оцінювання досягнень у навчанні учнів 3-4 класів проводиться в балах, з курсів за вибором із варіативної складової - вербально (оцінними судженнями).
Якщо учень був відсутній під час написання контрольної роботи (диктанту, мовної теми, письмового переказу, контрольної роботи з математики), що зазначається в журналі з датою, зазначену роботу він не переписує. Учитель напроти його прізвища в цей день ставить "н" і оцінює його навчальні досягнення за поточними балами.
Такі види контролю, як діалог, усний переказ, усний твір, аудіювання, тематична перевірка знань з природознавства тощо в журналі необхідно записувати без дати у визначеній колонці, оцінюючи всіх учнів класу.
Учитель організовує роботу так, щоб учень мав можливість на наступних уроках або під час індивідуальних занять надолужити пропущений навчальний матеріал та одержати відповідний бал.
У 1 класі бали за навчальні досягнення учнів учитель не виставляє; у 2 класі - виставляє, але за умови, якщо є відповідне рішення педагогічної ради школи.
З основ здоров’я, фізичної культури, трудового навчання: технічної і художньої праці, музичного та образотворчого мистецтва домашні завдання учням не задаються і в журналі не записуються.
Кількість тематичних перевірок визначається залежно від кількості годин навчального предмета на тиждень та логічної завершеності теми (орієнтовно: 1 год. на тиждень – 2 тематичних оцінювання за семестр; 2-3 год. на тиждень ‑ 2-4 тематичних оцінювання).
Тематичне оцінювання з трудового навчання та предметів художньо-естетичного й фізкультурно-оздоровчого напрямів проводиться не менше двох разів на семестр.
Семестровий бал виставляється на основі результатів усіх видів оцінювання за цей період.
Окрема підсумкова робота (семестрова) не проводиться.
Семестровий бал виставляється з урахуванням динаміки зростання рівня навчальних досягнень учня.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових балів Перевага надається результатам другого семестру.
Річне оцінювання здійснюється не пізніше, ніж за 5 днів до закінчення навчального року.
Річний бал є одночасно підсумковим.
|