Неділя, 22.12.2024, 16:35
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
українська мова та література [3]
наробки вчителів української мови та літератури
філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [56]
наробки вчителів історії
початкові класи [3] дошкільна освіта [24]
матеріали кафедри дошкільної освіти
теорія та методика виховання [29] дистанційне навчання [20]
НМЦ ДН ЗОІППО
реабілітація [8] педагогика та психологія післядипломної освіти [17]
іноземні мови [4]
наробки вчителів іноземних мов
математика [8]
наробки вчителів математики
інформатика [0]
наробки вчителів інформатики
фізика [2]
наробки вчителів фізики
хімія і біологія [5]
наробки вчителів хімії та біології
позашкільні заклади [6]
фізична культура та спорт [61]
матеріали кафедри фізичної культури та спорту
Ігроманія [16]
Віртуальний фестиваль [30]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Методична скарбничка » фізична культура та спорт [ Добавить статью ]

Дидактичний компонент моделі навчального закладу

Друкується за рішенням науково-методичної ради КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» ЗОР, протокол № 7 від 25.12.2008р.

 Рецензенти:

 

Денисенко Нінель Федорівна                доктор педагогічних наук, професор

 

 Казаченко Микола Петрович                кандидат психологічних наук, професор

  

Демченко Аркадій Григорович              директор загальноосвітнього навчально-виховного оздоровчого комплексу № 110

м. Запоріжжя

 Дидактичний компонент моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров'ю / За ред. О.П.Аксьонової. Запоріжжя: 2009. 325 с. (з ілюстр.)

УДК         371.72:61(076)

ББК         74.200.55я73

Д 87

© Аксьонова Олена, 2009

Посібник містить наукову та методичну частини, які логічно обумовлені змістом. Змістове наповнення першого розділу посібника присвячене визначенню технологічних аспектів конструювання освітнього процесу згідно з логікою формування, збереження, зміцнення, відновлення здоров’я особистості в умовах загальноосвітнього навчального закладу. Як складова моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров'ю, розроблена класифікація педагогічних технологій щодо збереження й формування здоров’я учнів. Класифікуються також методики організації та проведення динамічних пауз у режимі навчального дня учнів як засіб профілактики порушень опорно-рухового апарату, появи учнівської втоми, спадку рівня працездатності. Запропонована автором структура дидактичного компонента як складової моделі Школи сприяння здоров’ю містить три частини, кожна з яких визначає шляхи діяльності педагогів у контексті реалізації проблеми формування, збереження, зміцнення та відновлення здоров’я власного й своїх вихованців.

Зміст матеріалів другого розділу відображає практичні здобутки в реалізації науково-методичних аспектів, які визначено у першому розділі. Це – методичні розробки уроків, занять факультативів, спецкурсів, класних годин з учнями 1-11 класів. Матеріали яскраво демонструють здоров'язбережувальне наповнення дидактичного компонента в освітній діяльності навчального закладу – Школи сприяння здоров'ю; високий рівень валеологічної компетентності педагогів – авторів, укладачів методичних розробок.

Систематизації здобутків педагогів у контексті проблеми збереження та формування здоров'я учнів присвячено третій розділ посібника - «Матеріали семінарських занять з педагогічними працівниками у контексті проблеми формування, збереження, зміцнення, самовдосконалення, відновлення, передачі здоров'я учнів (у слайдах і тезах)». У цікавій та незвичайній формі презентується досвід діяльності навчальних закладів за моделлю Школи сприяння здоров'ю:

§        Балківської ЗОШ І-ІІІ ст. Василевського району Запорізької області (директор Захарченко Євгенія Антонівна);

§        Бердянської багатопрофільної гімназії № 2

(директор Забудько Людмила Степанівна);

§        Мелітопольської ЗОШ І-ІІІ ст. № 15

(директор Дойнеко Надія Сергіївна).

Структура, змістове наповнення кожного розділу посібника відповідає провідній ідеї: допомогти педагогам визначитися в шляхах реалізації завдань щодо формування, збереження, зміцнення, споживання, відновлення (реабілітації), передачі здоров’я підростаючого покоління.

Науково-методичний посібник стане в нагоді в діяльності педагогічних працівників навчальних закладів будь-якого типу, студентам педагогічних ВНЗ та коледжів.

ЗМІСТ 

ВСТУП

Розділ І. Теоретико-методичні засади дидактичного компонента моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров'ю

1.1.Технологічні аспекти конструювання особистісно зорієнтованого змісту системи фізичного виховання дітей і учнів в умовах навчального закладу – Школи сприяння здоров'ю

1.2. Класифікація педагогічних технологій з позиції збереження і формування здоров'я учнів

1.3. Динамічні паузи як засіб фізичної реабілітації дітей

1.4. Методичні засади дидактичного компонента моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров'ю

1.5. Інтерактивні форми діяльності учнів на уроках фізичної культури

1.6. Методика розробки і впровадження рейтингової системи оцінювання навчальних досягнень учнів з предмету «Фізична культура»

До педагогічної скарбнички

Розділ ІІ. Практика реалізації дидактичного компонента моделі навчального закладу – Школи сприяння здоров'ю

К а р т а ш о в а  Н.І. Валеологічний модуль «Наші оченята – це віконечко в світ прекрасного». 1 клас

С е м и к а л е н о в а  Е.А. «Осанка в жизни человека». 2 класс

З а х а р о в а  С.В. «Ситуації можливої небезпеки в школі». 2 клас

П а н к є є в а  О.Л. Година спілкування «Здоровими будемо – усе добудемо!». 3 клас.

П а н к є є в а  О.Л. Година спілкування «Ми – за здоровий спосіб життя». 3 кл.

К а р п е н к о  М.Л. Англійська мова. «Їжа для життя. Їжа для задоволення».

4 клас

В о й н і к о в а  Ю.П. Математика. «Множення натуральних чисел». 5 клас

В о й н і к о в а  Ю.П. Математика. «Діління». 5 клас

В о й н і к о в а  Ю.П. Математика. «Рівняння». 5 клас

О р е х о в а  В.Н. Физическая культура. «Поезд в страну Здоровья». 5 класс

О р е х о в а  В.Н. Физическая культура. «Двигательный режим школьника» (урок – лабораторная работа). 5 класс

К р а м а р е н к о  Д.М. Образотворче мистецтво. «Снігурі на гілочках». 5 клас

К р а м а р е н к о  Д.М. Образотворче мистецтво. «Розквітле дерево». 5 клас

К р а м а р е н к о  Д.М. Образотворче мистецтво. «Паперопластика. Виготовлення ангела». 5 клас

К у в а т о в а  Л.М. Русский язык. «Правописание суффиксов –чик, -щик в именах существительных». 6 класс

П о д а н ь о в а  Т.П. Географія. «Літосферні плити. Походження материків і океанів». 6 клас

С о р о к і н  В.В. Праця. «Довбання деревини стамесками». 6 клас

Х о х л о в а А.Є. Класна година «Безпека життя. Вміння володіти собою».

7 клас.

С о р о к і н  В.В. Праця. «Виготовлення виробів на токарному верстаті». 7 клас

С о р о к і н  В.В. Праця. «Шипове з'єднання». 7 клас

П о д а н ь о в а  Т.П. Географія. «Українські Карпати» (урок – дослідження).

8 клас

П о д а н ь о в а  Т.П. Географія. «Характеристика мішаних лісів». 8 клас

К а р п е н к о  М.Л. Англійська мова. «Спорт». 8 клас

А к у л ь ш и н а  О.М. Біологія. «Профілактика гельмінтних захворювань людини». 8 клас

Щ ё к и н а  О.В. Факультатив за программою «Диалог». «Зависимость и ее особенности». 8 класс

В о й н і к о в а  Ю.П. Інформатика. «Створення проектів у середовищі MS POWER POINT». 10 клас

Н і к і т і н а  О.С. Інформатика. 10 клас

Н і к і т і н а  О.С. Інформатика. 10 клас

Г р и г о р е н к о  Я.В. Хімія. «Естери». 11 клас

О р л о в с к а я  О.Г. Спецкурс «Страноведение». «Государства – карлики». 11 класс

Г р и г о р е н к о  Я.В., С б и т н є в а  Н.М. Хімія + Фізична культура. Хіміко-спортивний турнір «Все про все» (бінарний урок). 11 клас

А к с ь о н о в а  О.П. Урок – ігровий турнір «Разом бігом до здоров'я!».

5-12 класи

О м е л ь ч е н к о  В.Б., П л а т о н о в а  Н.В. Фізична культура. Інструктивно-ознайомчий урок «Елементи спортивних ігор. Оздоровчі системи». 5-12 класи

О м е л ь ч е н к о  В.Б., П л а т о н о в а  Н.В. Фізична культура. Урок - «Лідер» «Елементи спортивних ігор. Оздоровчі системи». 5-12 класи

Розділ ІІІ. Матеріали семінарських занять з педагогічними працівниками у контексті проблеми ФЗЗСВП здоров'я учнів (у слайдах і тезах)

А к с ь о н о в а  О.П. Здоровій дитині усе здорово (презентація)

А к с ь о н о в а  О.П. З досвіду діяльності

Балківської загальноосвітньої школи І-ІІ ст. Василевського району

Запорізької області (презентація) Школи сприяння здоров'ю

З досвіду адміністративно-педагогічної діяльності

загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 15 м. Мелітополя –

Школи сприяння здоров'ю

З досвіду адміністративно-педагогічної діяльності

багато профільної гімназії № 2 м. Бердянська –

Школи сприяння здоров'ю (презентація)

Про авторів посібника

 
Категория: фізична культура та спорт | Добавил: imidg (18.05.2009)
Просмотров: 2954 | Рейтинг: 3.0/2 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024