П`ятниця, 19.04.2024, 20:07
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
українська мова та література [3]
наробки вчителів української мови та літератури
філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [56]
наробки вчителів історії
початкові класи [3] дошкільна освіта [24]
матеріали кафедри дошкільної освіти
теорія та методика виховання [29] дистанційне навчання [20]
НМЦ ДН ЗОІППО
реабілітація [8] педагогика та психологія післядипломної освіти [17]
іноземні мови [4]
наробки вчителів іноземних мов
математика [8]
наробки вчителів математики
інформатика [0]
наробки вчителів інформатики
фізика [2]
наробки вчителів фізики
хімія і біологія [5]
наробки вчителів хімії та біології
позашкільні заклади [6]
фізична культура та спорт [61]
матеріали кафедри фізичної культури та спорту
Ігроманія [16]
Віртуальний фестиваль [30]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Методична скарбничка » філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [ Добавить статью ]

Дух наш запорізький

 

Педагоги нашої області дав­но переконалися, що історія українського козацтва, зокре­ма запорожців-лицарів — це скарбниця високих героїко-патріотичних, моральних, ду­ховних цінностей, якими ма­ють оволодівати діти і в ро­дині, і в школі.

При Запорізькому обласно­му інституті післядипломної освіти працюють різні обласні творчі групи "Факел", "Джере­ло", "Пам'ять", "Флора", "Петриківочка" та "Хортиця".

Творча група "Хортиця" відроджує традиції козацької педагогіки в сучасній школі. Група "Пам'ять" акцентує пе­дагогічну увагу на виховній ро­боті, присвяченій вивченню учнями творчості Шевченка, проведенню уроків по вшану­ванню пам'яті перепоховання праху Великого Кобзаря у рідній землі, в Каневі. Учні вивчають родовідне дерево Шевченка, знають, що він — нащадок козацького роду. Учні проймаються любов'ю Шев­ченка до волелюбних козаків, захоплюються творами поета про славних лицарів України. Вихованці знають, що козаць­ка духовність — домінантна в творчій спадщині Великого Кобзаря України.

Педагоги спрямовують свою роботу на те, щоб засо­би, ідеї козацької педагогіки застосовувалися насамперед в сімейному вихованні, дошкіллі і в початковій школі. Такі питання розв'язувалися на обласному семінарі керівників районних (міських) методичних об'єднань вчи­телів українського народоз­навства на тему "Виховання особистості засобами козаць­кої педагогіки".

Багатьом батькам і педаго­гам у вихованні дітей допома­гають хрестоматії — посібники "Лицарі волі" (ч. І і II), книжки Ю. Вілінова, зокрема "Хортиця — острів у філігранні епох та шляхів", "Січові стрільці у бо­ротьбі за незалежність Ук­раїни" та ін.

Чільне місце в виховній ро­боті належить вивченню учня­ми життєпису та подвижниць­кої діяльності гетьманів Б. Хмельницького, І. Виговського,

І. Мазепи, П. Орлика та ін. Так у Мар`ївському ЗНЗ За­порізького р-ну проводилися уроки "Пилип Орлик та його Конституція". Учні гордяться тим, що в Україні була написа­на в 1710 р. Конституція, яка за демократичністю і гу­манністю положень виперед­жала   законотворчу   думку

Велика робота проводитеся вчителями області з метоп глибшого розуміння учнями державотворчої діяльності гетьмана Івана Мазепи. З ураху­ванням вікових особливостей учнів педагоги проводять за­ходи, які переконують учнів у тому, що

І. Мазепа був високоосвіче­ною людиною (знав 6 — 7 мов. читав європейську пресу), не шкодував власних коштів на розвиток культури і мис­тецтва, будівництва храмів то­що. Він увіковічив своє ім'я, прагнучи зберегти козацький лад і виступивши збройно проти деспотичного репсиму Петра І.

Козацько-лицарський гарт молоді — чудовий засіб вихо­вання в молоді глибокого патріотизму, національної свідомості, героїчних якостей, глибокої духовності.

Важливо, що не лише хлопці, а й дівчата прагнуть глибоко пізнати козацький дух, їм подобаються високі ду­ховні якості жінок козацької доби — славнозвісної Роксолани, поетеси Марусі Чурай, благодійниці Єлизавети Гулевичівни, яка офірувала части­ну своєї маєтності на відкриття Київської братської школи (1615 р.), що стала з 1632 ку всесвітньо відомою Києво-Могилянською академією.

Педагоги постійно урізно­манітнюють форми і методи козацько-лицарського вихо­вання учнів. Вони беруть участь у розв'язанні завдань козацького краєзнавства, в походах по місцях козацької слави, подорожах і заочних мандрівках по рідному краю. Проводяться в школах радіогазети про останнього кошового отамана Петра Калнишевського, День Ук­раїнського козацтва, про на­шого краянина Миколу Пет­ровича Киценка, який так ба­гато зробив для відродження історичної пам'яті земляків, зокрема молоді.

У школах області система­тично проводяться заходи по вшануванню пам'яті Героїв Круг (1918 р.) і Базару (1922 р.).

 

Любов ГАВРИЛЕНКО

методист кафедри філо­софи та суспільно-гу­манітарних дисциплін За­порізького обласного інституту післядипломної освіти, заслужений вчитель України.

Категория: філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни | Добавил: imidg (08.09.2009) | Автор: Любов ГАВРИЛЕНКО
Просмотров: 1281 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024