Середа, 24.04.2024, 19:43
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
українська мова та література [3]
наробки вчителів української мови та літератури
філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [56]
наробки вчителів історії
початкові класи [3] дошкільна освіта [24]
матеріали кафедри дошкільної освіти
теорія та методика виховання [29] дистанційне навчання [20]
НМЦ ДН ЗОІППО
реабілітація [8] педагогика та психологія післядипломної освіти [17]
іноземні мови [4]
наробки вчителів іноземних мов
математика [8]
наробки вчителів математики
інформатика [0]
наробки вчителів інформатики
фізика [2]
наробки вчителів фізики
хімія і біологія [5]
наробки вчителів хімії та біології
позашкільні заклади [6]
фізична культура та спорт [61]
матеріали кафедри фізичної культури та спорту
Ігроманія [16]
Віртуальний фестиваль [30]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Методична скарбничка » фізична культура та спорт [ Добавить статью ]

Мій погляд на рейтингову систему оцінювання
ВІДДАЮ ПЕРЕВАГУ РЕЙТИНГОВІЙ СИСТЕМІ ОЦІНЮВАННЯ
Олександр Кусовський, учитель фізичної культури ЗОШ І-ІІІ ст. № 3
м. Вільнянськ Запорізької області
 
       Багато корисного матеріалу для практичного застосування на уроках фізичного виховання розроблено та надруковано в різних фахових виданнях. Мою увагу привернула розробка завідувача кафедри фізичної культури і спорту Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Аксьонової Олени Петрівни «Рейтингова система оцінювання діяльності учнів на уроках фізичного виховання» [1].
        Розпочав працювати за цією системою, і з часом зрозумів, що вона має багато позитивних сторін. Одна з них – більш розширений погляд на проблему якості виконання учнями поставлених учителем завдань, особливо - оцінюванням діяльності учнів за показником їхньої активності під час уроку.
        Відомо, що для багатьох учнів висока оцінка в щоденнику чи журналі має важливе значення, однак не всі учні мають однакові природні психофізичні здібності та можуть виконати навчальні нормативи з оцінкою високого рівня, хоч і старанно працюють на уроках. Дати дійсну оцінку активно працюючим учням, які мають недостатній рівень фізичного розвитку, підготовленості чи здоров’я, заохотити їх до активної роботи на уроці та за його межами і ,завдяки активній праці, сприяти покращенню їхні фізичні дані, саме на це спрямована рейтингова система оцінювання.
         Взявши за основу запропоновану Аксьоновою О.П. систему оцінювання діяльності учнів, я розробив свій варіант визначення рівня опанування учнями знаннями, вміннями та навичками, який зараз апробую в себе в школі. Оцінювання учнів, які за станом здоров’я віднесено до основної, спеціальної та підготовчої медичних груп, впродовж вивчення теми (проходження модуля) здійснюється на підставі виконання ними навчальних нормативів згідно з навчальною програмою та педагогічних завдань, зокрема:
– комплекси загально - розвивальних та корегувальних вправ, загально – фізичної, спеціальної фізичної та техніко-тактичної підготовки, якщо вони не протипоказані за діагнозом лікарів учням, які мають відхилення у стані здоров’я;
– тестові завдання з теоретичної підготовки по кожній навчальній темі (модулю) з програми «Фізична культура». За результати виконання навчальних завдань учням нараховуються очки за таблицею 1.
 
Таблиця 1
 ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ
       На підставі даної таблиці, в якій мінімальна кількість очок означає кількість питань та вправ , а коефіцієнт складності означає кількість вірних відповідей, комплексів вправ та якості виконання вправ, оцінювання проводиться таким чином:
1) перевірка теоретичних знань за начальною програмою – 4 питання. Кожна вірна відповідь перемножується на коефіцієнт «4» і нараховується відповідна кількість очок. Наприклад, за 1 вірну відповідь – 4 очки, за 2 – 8 і т.д. Знання з техніки безпеки перевіряється подібним чином;
2) учень отримує завдання виконати самостійно або з групою учнів комплекс загально-розвивальних вправ з 8 елементів. За успішне виконання означеного завдання двічі застосовується коефіцієнт «2» і учню нараховується 16 очок;
3) оцінювання знань та умінь учня виконувати комплекси корегувальних вправ проводиться вищезазначеним методом;
4) наступний пункт – комплекси вправ із загальної та спеціальної фізичної підготовки. Запропонований вчителем на попередніх уроках комплекс із 8 вправ учень має вивчити та повторити самостійно. В разі, якщо учень повторює комплекс з багатьма помилками, застосовується коефіцієнт «1», множимо на 8 вправ, отримуємо 8 очок; менше помилок – коефіцієнт «2» – 16 очок; майже без помилок – коефіцієнт «3» – 24 очка; без помилок – коефіцієнт «4» – 32 очка; - якщо учень свідомо виконує вправи, працюючи самостійно, використовується коефіцієнт «5», який множимо на 8 вправ і нараховуємо 40 очок; - якщо учень, працюючи старшим в групі своїх товаришів, виконує всі вправи безпомилково – застосовується коефіцієнт «6»; - коефіцієнт «7» – учнем виконує вправи, водночас коментує про їх методичну особливість, виправляє помилки у більш непідготовлених учнів; - коефіцієнт «8» застосовується, коли учень включає до комплексу вправ не лише ті, що вивчалися під керівництвом учителя, а й нові, однак такі, що відповідають змісту поставленого завдання. 5 – 6) Подібним чином оцінюється технічна та тактична підготовка учнів по темі (модулю), який вивчається.
       Для заохочення учнів до активної роботи на уроці, в разі, якщо він не мав можливості виконувати навчальне завдання, учитель може нарахувати додатково до 5 очок за активну роботу під час уроку, а також додаткові очки («бонуси») учень може отримати за виконання домашнього завдання (таблиця 2).
 
Таблиця 2
ДОДАТКОВІ ОЧКИ («бонуси»)
 
       Для отримання очок на одному уроці учням надається право виконувати не більше ніж одне навчальне або домашнє завдання. Винятком можуть бути випадки в разі пропущених уроків учнем з приводу хвороби.
       На початку кожного модуля учням задається домашнє завдання, спрямоване на розвиток фізичних якостей, а наприкінці – проводиться перевірка якості виконання домашнього завдання.
      З власного досвіду зазначу, що за виконання домашнього завдання учнем у середньому набирається 50 очок (домашнє завдання можна змінювати за потребою, але щоб середня кількість очок не перевищувала 50, так як це – очки додаткові до основних навчальних завдань). Також зауважу, що за порушення правил безпеки учнем на уроці від набраної загальної кількості зароблених очок вираховується 5 очок.
      Нараховані очки за виконані навчальні й домашні завдання та активну роботу на впродовж уроку вчитель фіксує в своєму робочому журналі. По закінченню теми (проходження модуля) підраховує та переводить в бал, згідно з таблицею 3, що записується потім у класний журнал по кожній вивченій темі.
 
Таблиця 3
ПЕРЕВІДНА ТАБЛИЦЯ ДЛЯ ВИСТАВЛЕННЯ ОЦІНОК
 
 
       По кожній темі учень повинен виконати один або декілька навчальних нормативів, передбачених шкільною програмою, якщо норматив не протипоказаний за діагнозом лікаря тим, хто має відхилення у стані здоров’я. За виконаний норматив нараховуються очки згідно з таблицею 4, результати записуються у робочому журналі вчителя в клітинах під позначками К.Т.Т. (компетенція, техніка, теорія). Очки переводяться в бали згідно з таблицею 3. Бал записується до робочого журналу вчителя та класного журналу в день виконання нормативу цим учнем.
Таблиця 4
НАРАХУВАННЯ ОЧОК ЗА ВИКОНАННЯ НАВЧАЛЬНИХ НОРМАТИВІВ, ПЕРЕДБАЧЕНИХ ШКІЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ
       По закінченні вивчення теми (проходження модуля) учням виставляються в класному журналі бали за виконання навчальних завдань та нормативів на підставі вищезазначених таблиць. Тематичний бал виставляється по закінченні теми (проходження модуля) як середній арифметичний показник наявних в учня балів. Домінуючим показником є бал за навчальні завдання (таблиця 1).
       Для здійснення вищезазначеного оцінювання на уроках фізичного виховання вчителю необхідно підготувати відповідний дидактичний матеріал для учнів кожного класу. Впроваджуючи цю систему оцінювання, педагогу необхідно: – зрозуміло пояснити учням її значення, структуру та вимоги; – розмістити інформацію з цього питання на стендах у спортивних куточках, щоб кожен бажаючий мав змогу підрахувати свої очки та дізнатися, на який бал він може розраховувати з тієї чи іншої теми.
       Визначаючи за такою системою навчальні досягнення учнів, мною помічено, що багато учнів виявили зацікавленість до процесу накопичування очок і, як наслідок, підвищився ступень їхньої активної та якісної роботи під час уроку.
       І найголовніше: учні прийшли до спортивної зали! А справа педагога – зробити урок цікавим, дійсно – ДЛЯ УЧНЯ (а не для програми, вимог, адміністратора).
 
Література:
1. Аксьонова О.П. Рейтингова система оцінювання діяльності учнів на уроках фізичної культури // Фізичне виховання в школах України. – №2 (02). – 2009. – С.2-6. http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/NarOsv/2009-1/
Категория: фізична культура та спорт | Добавил: imidg (12.02.2010)
Просмотров: 3385 | Рейтинг: 5.0/3 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024