Понеділок, 11.12.2017, 03:23
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
№1/21 2017 [11]№2/22 2017 [2]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Номери випусків » №1/21 2017 [ Добавить статью ]

Розробка уроку у 2 класі з природознавства "Коли з’являються навесні комахи"

Коли з’являються навесні комахи
Мета: ознайомити учнів з весняними змінами в житті комах; показати зв'язок змін ужитті комах навесні зі змінами в неживій природі й у світі рослин; продовжити формування вмінь аналізувати, порівнювати і виділяти істотні ознаки; розвивати мислення, мовлення; вчити продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, шукати і знаходити компроміси; виховувати бережливе ставлення до комах, естетичні почуття.
Хід уроку
І. Організаційний моментСлайд №1
-Діти, сьогодні у нас на уроці гості. Поверніться до наших гостей і привітайтеся.
1.Психотренінг Слайд №2
Сонечко вже дуже гріє
Голубить сади і поля,
І кожен з нас теплу радіє,
Життям вже повниться земля.
Вчитель: - Сонячний промінчик потрапив і мені на долоні, зігрів своїм теплом. Я хочу передати його вам. Поділіться теплом і гарним настроєм з своїм сусідом.
Візьміться за руки і разом з посмішкою передайте гарний настрій і тепло один одному.
-Щодня ми спостерігаємо за змінами, які відбуваються навколо нас і вчимося записувати їх у своїх календарях спостережень. Ось і сьогодні послухаємо відомості нашої класної метеослужби про погоду і позначимо це у календарі спостережень.
2. Вправа «Синоптик» Слайд №3
Бюро погоди.
- Добрий день! З вами бюро погоди.
- Ось і останні дні зими. На вулиці ще холодно. - Інколи небо вкривається сизими хмарами. Може піти сніг. -Але Сонечко гріє вже набагато веселіше.Дні стають довшими. -Незабаром настане весна.
- Нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
- Хай вам щастить і будьте здорові.

Прогноз погоди в Мелітополі 22 лютого Слайд №4 Число Температура повітря
Хмарність Опади Вітер
ІІ.Актуалізація опорних знань
Вчитель: - Яка чарівна пора року весна! І хоч на вулиці ще холодно, і калюжі можуть вкриватися тоненьким льодком, але…
А в природі вже пахне весною, Слайд №5
Аромат той приємний для всіх.
Білий сніг не лежить вже горою,
А джерельцем співочим побіг.
Йде весна-королева по світу
І співає на всі голоси,
Та заквітчує землю прогріту,
Творить дивні картини краси.
1.Перевірка домашнього завдання. Слайд 6 №Міні-інтерв’ю
-У народі кажуть: «Весняний день рік годує». Чому так кажуть? Що ви дізналися при підготовці до уроку? -Проведемо гру «Міні-інтерв’ю».

Міні-інтерв’ю «При підготовці до уроку я дізнався…»

2.Вчитель:- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок- «Урок-змагання». Змагатися будуть 6 команд. Працювати треба швидко і злагоджено. За правильну і повну відповідь команда отримає 2 бали. Якщо відповідь була неповною- 1 бал.
Допомагати і слідкувати за змаганнями буде Сонечко Семикрапочка. (малюнок) Наприкінці змагань ми підрахуємо отримані бали кожної команди і виявимо переможців. Бажаємо успіхів!
3.Г ра «Обери потрібне» (робота в групах)
Нещодавно на уроках природознавства ми ознайомилися новою порою року «Весна», її ознаками та явищами, що відбуваються навесні у природі. Запрошую команди до гри «Обери потрібне». Слайд №7 (2) «Ознаки весни»
—Візьміть зелений конверт і виберіть природні явища, характерні для весни.
- Почали! (2хв)
- З’являютьсяклейкі листочки на деревах -ведмідь спить у барлозі; -цвітуть трав’янисті рослини;
- білка запасає їжу; -розпочинається сокорух у дерев;
- тане сніг; -вище піднімається сонечко сонечко;.
- мороз; -повертаються перелітні птахи;
- жарко; -скресає крига на водоймах;
- льодохід; -зеленіє трава;
- опадає листя; -сонце світить, але не гріє;
- листопад; -збільшується тривалість дня;
- йдуть дощі; -земля вкрита снігом;
- метуть заметілі; -дзюрчать струмки;
- сильніше пригріває сонце;-пробуджуються звірі від зимового сну;

- Керівники груп, оберіть доповідачів. Дайте відповіді на поставлені запитання і прикріпіть варіанти відповідей на дошці. (діти отримують бали за правильні відповіді) Слайд №7(2) «Ознаки весни»
-Діти, вранці на небі я побачила незвичайні хмаринки. Вони зачарували мене, і я вирішила сфотографувати їх. Ці хмаринки допоможуть вам згадати ще одну дуже важливу ознаку весни.
4. Гра «Хмара слів» Слайд №8(1)
-Попрацюйте в групах. Дістаньте із блакитного конверту фотографію хмаринки. Розгляньте її і визначить ознаку весни про яку ми будемо говорити сьогодні на уроці.
- Почали! (2 хв) Слайд №8(2)
- Керівники груп, оберіть доповідачів. Дайте відповіді на поставлені запитання
(Перевірка: ознака весни- «поява комах») бали!
Слайд №9 «Ознаки весни» + поява комах
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Відгадування загадок.
• Пропоную командам відгадати наступні загадки і сказати, що їх об’єднує.
Слайд №10 (пустий)
1)Є в лісі хата, 1-а команда
В ній кімнат багато.
Тут живе отара
Добрих санітарів.
Та цю хату не чіпай –
Санітарам спокій дай.(Мурахи) бали! Слайд №10 (1)

2) Тонкі крильця, 2-а команда
Смугаста спідниця,
Чорний поясок,
Медовий голосок. (Бджола) бали! Слайд №10 (2)

3)Що то за гість: 3-а команда
Ніжок має шість.
Тільки лялечка проснеться-
Враз у шати одягнеться.
Погляду не відірвати-
Здатний всіх зачарувати.(Метелик) бали! Слайд №10 (3)
4)Я вночі дзижчу на вухо, 4-а команда
Та не джміль я і не муха.
Непомітно вас я – кусь!
Й крові вашої на’пюсь.(Комар.) бали! Слайд №10 (4)

5)Ходить над нами догори ногами. 5-а команда
Злетить, помандрує, усього покуштує.(Муха.) бали! Слайд №10 (5)

6) Ця червона намистинка
Має крильця у краплинках,Чорні вуса, головаЛюбить лагідні слова (сонечко)6-а команда бали! Слайд №10 (6)

-Як можна назвати всі слова-відгадки? Слайд №10 (7)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Діти, про кого сьогодні ми будемо говорити? Яка ж тема нашого уроку? (Комахи. Поява комах навесні) Слайд №11
- Тема нашого уроку: «Коли з’являються навесні комахи?» Ми дізнаємося, як зміни в неживій природі навесні впливають на життя комах. Які комахи з’являються навесні першими.
1.Вправа «Очікування» (метод «Мікрофон»)
• Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
(-дізнатися більше про комах; -дізнатися хто з комах першими з’являється навесні; -дізнатися про комах які приносять користь; - дізнатися про комах шо дошкуляють рослинам; -дізнатися щось цікаве про комах…)
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Колись відомий французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері назвав Землю Планетою людей. Але насправді «наша» планета належить іншим. Справжні володарі Землі - комахи.
Де живуть комахи? Всюди. Комахи захопили повітряний простір, закріпилися на суходолі та під землею, упевнено почуваються під водою та на воді. Комахи окупували людські оселі, а деякі оселилися на самій людині. Вони їдять геть усе — від одягу до картоплі.
— Хто може най док ладніше познайомити із життям комах? Звісно , це наша помічниця- Сонечко Семикрапочка. (картинка)
Вона приготувала для вас цікаві завдання і зашифровки і пропонує вам вибрати назви для ваших команд: «Бджілки», «Метелики», «Мурахи», «Коники», «Цвіркуни» і «Комарики». Виберіть комаху, яка вам найбільше подобається .
1.Гра «Що ми знаємо про комах». В оранжевому конверті для вас приготовлені завдання. Уважно прочитайте, виконайте їх і підготуйте відповіді на поставлені запитання.
-Почали! (3хв)
1група «Бджілки» - Гра «Шифрувальник». Розгадати назви комах.

Дай відповіді на запитання:
- Що спільного між цими комахами і пташками? Чим ці комахи відрізняються від птахів?

2група «Метелики»- Гра «Шифрувальник». Розгадати назви комах .
Дай відповіді на запитання:
- Чим схожі всі комахи? Назвіть головні ознаки комах.

3група «Мурахи»-Гра «Підкресли потрібне» Вибери яку користь приносять комахи?
• Прикрашають природу;
• запилюють рослини;
• переносять небезпечні хвороби;
• розпушують ґрунт;
• санітари лісів і водойм;
• знищують шкідників рослин;
• живлення для птахів і людей;
• знищують рослини.
Дай відповіді на запитання:
-Де ми можемо побачити комах? (На квітках, у повітрі, на стовбурах дерев, огорожах, пригрітих сонцем. Угрунті, повітрі, воді)
4група «Коники»-Упізнай комаху. Фотозагадка . Підручник- с.109
Дай відповіді на запитання:
- Яку користь приносять ці комахи людям і рослинам? (виготовляють мед, запилюють рослини, лікують людей )
5група «Цвіркуни»- Гра «Впіймай комаху!»
-Знайди комах і обведи.
Вовк, бабка, окунь, лимонниця, синиця, колорадський жук, лимон, ящірка, джміль, комар, щур, снігур, муха, попелиця, кульбабка. (7)
Дай відповіді на запитання:
- Чим живляться комахи? (рослинами, іншими тваринами)
6група «Комарики»- Як комахи восени готувалися до зими? (Знайди і познач +)
Міняють своє хутро
ховаються в щілини, корі дерев
роблять запаси
лізуть у глиб грунту, під пеньки й каміння
міняють своє забарвлення
ховаються в опалому листі, в підвалах будинків
Дай відповіді на запитання:
-Чому комахи ховаються восени? (зникне зелена рослинність і їм не буде чим живитися; зниження температури повітря)

2. ФізкультхвилинкаСлайд №12
Час настав нам відпочити і зарядку всім зробити!

3.Робота з підручником (с. 108-109) Слайд№13
Вчитель: - Весна радує першими ласкавими сонячними променями, зеленою травичкою і цвітінням дерев. А ще в цей час прокидаються після тривалого сну різні комахи, що наповнюють повітря навколо дзижчанням, скрекотом і яскравими фарбами.
- А ось як змінилося життя комах з приходом весни ми дізнаємося за підручником на сторінці 108. (Читають підготовлені учні)
— Яких комах можна побачити ранньою весною?
__ Хто з них прокидається найпершими? (метелики)
— Яких метеликів можна зустріти ранньою весною? Чому?
— Розгляньте їх на малюнках на с. 108.
— Де ховалися взимку метелики? (Метелики ще восени ховаються в щілині в корі дерев, дуплах, сухому листі, під дахами будинків, у підвалах, між рамами і навіть в оселі людей.)
— Які ще комахи прокидаються ранньої весни? (мурахи, бджоли)

— Які зміни в природі навесні впливають на життя комах? (з’являються перші квіти, листочки на деревах, зеленіє трава, стає тепліше, збільшується день)
— Які зміни відбуваються в житті комах навесні? (Навесні пробуджуються комахи. Вони розмножуються. Їх кількість збільшується)

4.Запрошую наше «Довідкове бюро».
Вони приготували для вас багато цікавого про комах
Розповідь вчителя: - Як тільки в березні починає теплішати, у води можна помітити ранніх комах - веснянок. Слайд №14
Навколо ще лежить сніг, а ці створіння з прозорими крильцями і тонкими вусиками на голові вже бігають і літають поруч з водоймами. Слайд №15
1.Учень:Навесні першими прокидаються метелики, якщо немає морозів. Спочатку з’являється – кропив’янка. Свою назву вона отримала від того, що тільки її гусениці можуть харчуватися пекучої кропивою. Кропив’янка може передбачати погоду - якщо в теплий день вона ховається в затишне місце, значить станеться похолодання чи буде дощ. Через тиждень після кропив'янки прокидаються лимонниця і павичеве око. Кропив’янка, лимонниця і павичеве око прокидаються раніше, тому що зимують дорослими метеликами. Інші метелики з'являються набагато пізніше, тому що у них зимують яйця, гусениці і лялечки. А їм потрібен час, щоб перетворитися на метелика. Метелики розрізняють червоний, зелений і жовтий кольори. Вони ніколи не сплять.
Слайд №16 2.Учень:Після метеликів прокидаються головні санітари лісу - мурашки. Як тільки сніг сходить з мурашника, ці комахи вибираються на його поверхню, щоб погрітися на сонечку.Ранньою весною, коли з’являються перші квіти, можна почути дзижчання джмелів і бджіл.Бджоли – найдавніші мешканці нашої планети. Вони харчуються пилком та нектаром квіток. Бджіл на пасіці можуть бути тисячі, але вони ніколи не заважають одна одній.Бджілка бачить навколишній світ зовсім не таким, як ми. Людина розрізняє майже60 різних кольорів, а бджола – лише шість:жовтий,синьо-зелений, синій, „пурпуровий”, фіолетовий і невидимий для людини – ультрафіолетовий.

3.Учень: Серед тих, хто пізно прокидається навесні, - сонечка. Ці маленькі комахи з'являються до середини квітня і тут же беруться за роботу - захищають рослини від попелиці. У травніз’являються –мошки і комарі.Вони доставляють багато клопоту людям і тваринам. Їх укуси досить болючі. Серед комарів кусаються лише самки. Комар-самець харчується нектаром квітів. А самка вживає людську кров. Кров потрібна самці для відкладання яєць. У травні ж можна помітити і перших мух.

4.Учень:Комахи дуже чутливі до погодних змін. Вони вміють передбачати погоду. І це вміння рятує комашок від загибелі.
Наприклад,
- Мурашки перед ясною погодою старанно працюють і рухаються швидше, ніж зазвичай.
А якщо мурашки ховаються до мурашника –чекай на грозу.
-Бджоли сидять вдома – на дощ; рано вилітають – на ясний день.
- Коники в полі голосно стрекочуть – буде посуха.
- Цвіркун кричить – на гарну погоду, мовчить – на дощ.

Підсумок. - Які ж важливі зміни в житті комахвідбуваються навесні?
Слайд №17
1. Поява комах навесні.
2. Масове розмноження комах, збільшення їх кількості.
VІ. Узагальнення та систематизація вивченого.
1. Тестова робота. «Комахи навесні» Слайд №18 (1)
-Сонечко семикрапочка пропонує вам перевірити свої знання і виконати тестову роботу. Підпишіть свою роботу.
Виберіть правильні відповіді.
1.Які зміни в природі впливають на життя комах навесні?
а)пожовтіння листя
б)поява клейких листочків на деревах
в)підвищення температури повітря
г)зниження температури повітря
2.Які зміни відбуваються в житті комах навесні?
а)поява комах
б)ховаються в опале листя, в щілини, під пеньки
в)масове розмноження комах
3.Хто з комах з’являється навесні найпершими?
а) мурахи б)сонечка в)метелики
-Візьміть, будь ласка, кольоровий олівець і перевірте свою роботу
Відповіді: 1)б, в 2) а, в 3)вПеревірка:Слайд №18(2)
2. Дослідницький проект «Комахи»
-А зараз я запрошую Пасьовин Валерію. Вона разом з мамою провела дослідницьку роботу. А яку саме? Давайте послухаємо.
(Можна замінити проект переглядом фільму «Цікаві факти в житті комах»)
VІІ. Підбиття підсумків (метод «мікрофон»)
• Що нового дізналися про комах?
• Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
• Які завдання були найцікавішими?
1. Підраховування балів, визначення команд переможців.
2. Самооцінювання
1)«Сходинки успіху» Слайд №19
-Протягом уроку ви працювали в групах і самостійно. Спробуйте визначити, наскільки важливим був ваш внесок у досягненні мети нашого уроку та знайдіть собі відповідне місце на наших сходинках

2)-Якшо ви правильно відповіли на запитання тесту, то ви набрали 9 балів. Якщо крім цього ви активно працювали, доповідали біля дошки, то додайте собі ще 1 бал, брали участь у «міні-інтерв’ю» – ще 1 бал, готували додаткову інформацію – 1 бал.
VІІІ. Домашнє завданняСлайд №20
Опрацювати сторінки підручника с.108-109. Намалювати улюблену комаху. Дібрати народні прикмети про комах і перевірити їх.

Додаток до уроку
1.Гра «Хмара слів»
2.Назви команд
3.Шапочка для синоптика
4.Шапочка для довідкового бюро
5.Картинка «Сонечко-семикрапочка»
6.Фільм «Цікаві факти в житті комах»
7.Презентація



Источник: https://drive.google.com/file/d/0ByM0NYEo-bqceXNIOFFCazl1bnc/view?usp=sharing
Категория: №1/21 2017 | Добавил: (22.03.2017) | Автор: Стасенко Олена Володимирівна
Просмотров: 189 | Рейтинг: 5.0/3 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2017