Понеділок, 11.12.2017, 03:11
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
№1/21 2017 [11]№2/22 2017 [2]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Номери випусків » №1/21 2017 [ Добавить статью ]

Урок для 6 класу з географії "Вулканізм, вулкани, гейзери

Вулканізм і вулкани, гейзери. Мета: сформувати знання про вулкани, пояснити причини їх утворення, розкрити поняття «магматизм»; розвивати спостережливість, вміння працювати з картами та схемами атласу; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення географії. Обладнання:підручники, атласи, фізична карта півкуль, мультимедійна дошка. Тип уроку: засвоєння нових знань Форма уроку: подорож «Країною вулканів» Хід уроку І Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань. Сьогодні ми спробуємо підкорити найвищу точку нашої планети. І допоможуть нам в цьому наші знання. За допомогою яких ви зможете піднятися до засніженої вершини Джомолунгми. Рефлексія уроку Перша станція «Сейсмічна» Інтелектуальна розминка - Яку внутрішню будову має Земля? - Що таке астеносфера? Де вона розташована? - Які сили формують земну поверхню? - Що таке внутрішні сили Землі? Назвіть їх. - Що називають літосферними плитами? - Які види рухів здійснюють літосферні плити? - Чому виникають землетруси? - Що таке епіцентр, гіпоцентр? - Як виникають цунамі ? - Які прилади фіксують землетруси? - Шкала вимірювання землетрусів. - В яких районах на території України бувають землетруси? Робота зі слайдами На екрані подано слайди. Учням пропонують їх розглянути і дати характеристику рухів літосферних плит та їх наслідки Слайд 1. Зіткнення двох материкових плит. Слайд 2. Серединно-океанічні хребти. Слайд 3. Занурення океанічної плити під материкову. ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів. Фантастичний роман Жюля Верна « Подорож до центра Землі» розповідає про захоплюючу історію експедиції в надрах нашої планети. Юний Апекс зі своїм дядьком професором Ліденброком, здійснив ризиковану подорож до центра Землі. Вони спустились через кратер вулкана в Ісландії, щоб проникнути в надра Землі. Там виявили підземне море. Після багатьох випробувань мандрівників врешті-решт підхопив потік лави і виніс на поверхню на вершині вулкана в Сіцілії. Що ж то за лава винесла мандрівників? Чи можлива така подорож? ІV. Повідомлення теми і мети уроку Тема нашого уроку – «Вулканізм і вулкани». Хоч ми знаємо, Жюль Верн вигадав цю фантастичну пригоду, але на сьогоднішньому уроці ми спробуємо разом з Алексом здійснити подорож у «серце вулкана» і дізнатися багато нового і цікавого про вулкани – ці «казани з вогненним, розпеченим варивом». І чи справді подорож Алекса така цікава й небезпечна? Чи змогли б ви разом з Алексом вирушити у цю мандрівку? Своїми думками ми поділимось наприкінці уроку. V. Вивчення нового матеріалу У всі часи вулкани дивували людей своєю дивовижною силою і жахали непередбачуваними виверженнями. Вогонь, що виривався із надр Землі, породив безліч легенд у всьому світі. То ж наша мандрівка розпочинається із найдавніших часів. І друга зупинка « Вулканічна» ставить перед нами питання: як же люди розуміли і ставились до цього « надприродного явища» ? Учень-екскурсовод У стародавніх римлян дуже шанованим був бог вогню, якого називали Вулканом. Цей бог, вважали вони, жив під землею, а коли дуже сердився, гнів його виявлявся у формі сильних потрясінь земної поверхні, з розколом якої летіли вогонь та дим. Тому вогняні гори, які час від часу вивергаються вогнем, пилом, газами, камінням здавна почали називати вулканами. Назва ця збереглася дотепер. Вулкан – лат. слово «вулканус» вогонь, полом`я. Перші відомості про вулканологію сягають і тис. до н. е. Страбон описав виверження вулкана Санторін, що сталося в 196 р. до н.е., а Пліній Молодший – катастрофічне виверження Везувію в 79 р. до н.е., очевидцем якого якого був. Робота зі слайдом «Будова вулкана» - Що таке вулкан? - Де утворюється магма? - Що заважає виходу магми на поверхню Землі? - В яких випадках магма виходить на поверхню Землі? - Чим відрізняється лава від магми? Робота в групах 1.Пояснити поняття: вулканічні бомби, вулканічний попіл, вулканічний газ 2. Які типи вулканічних вивержень? - Гавайський тип вивержень - Стромболіанський тип - Вулканський тип - Пелейський тип 3. Найбільші виверження. Скласти таблицю. 4.Вулкани на користь. Чи можуть вулкани приносити користь людині? Відповіді супроводжуються слайдами. Фізхвилинка. Учні розглядають слайд «Діючі та згаслі вулкани» - Які вулкани називають діючими? - Які вулкани називаються згаслими? - Якими кольорами позначаються діючи і згаслі вулкани на картах? Робота з картою З`являється карта вулканів світу. - Розгляньте уважно карту і скажіть, у яких районах найбільше поширені вулкани. - Назвіть і покажіть на карті сейсмічні пояси, до яких приурочені вулкани. - Які основні причини їх формування? Робота на контурній карті Робота з репродукцією Слайд картина К. Брюллова « Останній день Помпеї» - Яке природне явище відобразив Брюллов на цій картині? - Що таке вулкан? - Які вулканічні викиди ми спостерігаємо на цій картині? - Виверження якого вулкана зобразив художник? - Вулкан Везувій згаслий чи діючий? - До якого сейсмічного поясу ми віднесемо вулкан Везувій? Остання зупинка « Гейзерна» Показ слайду - Що таке гарячі джерела? - Що таке гейзери? - Яка температура гарячих джерел? - В якій країні найбільше гейзерів та гарячих джерел. VI. Закріплення знань. Загадки 1.Гіпоцентр й епіцентр Ще й якийсь сейсмограф, Що це за стихійне лихо, Друже мій, географ. (Землетрус) 2. Б` є джерело, фонтанує, А сусід його – вулкан. (Гейзер) 3. Підносить вітер пил та попіл В землі гуркоче бог Вогню Які ж це гори Етна, Гекла? Вгадай загадочку мою (Вулкани) Рефлексія VIIПідсумок уроку VIII. Домашнє завдання

Категория: №1/21 2017 | Добавил: (28.12.2016) | Автор: Апанасенко Світлана Юріївна
Просмотров: 129 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2017