ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НА ОСНОВІ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Рєзанова М.І. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ НА ОСНОВІ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Наше суспільство знаходиться на етапі переходу до інформаційного суспільства і далі до суспільства знань. У зв’язку з цим важливою задачею інформатизації освіти є формування інформаційного середовища, що сприятиме залученню учасників освітнього процесу до використання інформаційно-комунікаційних технологій у всіх галузях освітньої діяльності. Впровадження хмарних обчислень несуть із собою нові ризики, але і нові можливості для навчальних закладів та учнів, відповідно отримувати кращі сервіси. Існуюча система освіти перестала влаштовувати практично всі держави світу і піддається активному реформуванню в наші дні. Перспективним напрямом використання в навчальному процесі є нова інформаційна технологія, яка дістала назву хмарні обчислення (Cloud computing). Концепція хмарних обчислень стала результатом еволюційного розвитку інформаційних технологій за останні десятиліття. Хмарні обчислення (cloud computing) – це технологія розподіленої обробки даних в якій комп'ютерні ресурси і потужності надаються користувачеві як інтернет-сервіс. Хмаро орієнтоване навчальне середовище – штучно побудована система, що забезпечує навчальну мобільність, групову співпрацю педагогів та учнів і використовує хмарні сервіси для ефективного, безпечного досягнення дидактичних цілей. Переваги хмарних технологій: доступність, мобільність, економічність, висока технологічність, організація колективної роботи. Недоліки хмарних технологій: необхідність постійного з'єднання; програмне забезпечення - є обмеження по ПО, яке можна розгортати на «хмарах» і надавати його користувачеві; користувач має обмеження в використовуваному забезпеченні і іноді не має можливості налаштувати його під свої власні цілі; конфіденційність та безпека даних; для побудови власного хмари необхідно виділити значні матеріальні ресурси. Єдиний інформаційний простір в освіті планується побудувати із використанням хмарних технологій, які надає компанія Google Україна. У гімназії для впровадження нових форм проведення уроків, збереження даних, різноманітних інформацій та обміну ними серед учасників навчально-виховного процесу використовується хмарний сервіс Google: сайт гімназії; веб-ресурси шкільного методичного кабінету, шкільних методичних об’єднань та творчих груп; електронні портфоліо вчителів та учнів; е-платформа. З метою створення єдиного інформаційного простору було cтворено творчу групу «Упровадження хмарних технологій в навчально-виховний процес гімназії. Хмарні технології не можна віднести до достатньо вивчених та апробованих. Але ця новинка і досить цікава та корисна, водночас впливає на мотивацію до навчання учнів, покращує їх успішність і дає можливість розвивати правильну самооцінку.