Неділя, 22.12.2024, 16:58
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
українська мова та література [3]
наробки вчителів української мови та літератури
філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [56]
наробки вчителів історії
початкові класи [3] дошкільна освіта [24]
матеріали кафедри дошкільної освіти
теорія та методика виховання [29] дистанційне навчання [20]
НМЦ ДН ЗОІППО
реабілітація [8] педагогика та психологія післядипломної освіти [17]
іноземні мови [4]
наробки вчителів іноземних мов
математика [8]
наробки вчителів математики
інформатика [0]
наробки вчителів інформатики
фізика [2]
наробки вчителів фізики
хімія і біологія [5]
наробки вчителів хімії та біології
позашкільні заклади [6]
фізична культура та спорт [61]
матеріали кафедри фізичної культури та спорту
Ігроманія [16]
Віртуальний фестиваль [30]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Методична скарбничка » філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [ Добавить статью ]

Романтика і велич ідеалів

Вік живи —- вік учись. Ця на­родна мудрість стосується нас, педагогів, насамперед. Ми вчимо дітей, але ж і вони нас, буває, вчать. Треба тільки любити дітей, прислу­хатися до потреб їхньої душі.

Якось, повернувшись додо­му зі школи, я почула розмову своїх дітей. Донька, старша за сина на 3,5 роки, з сумом ска­зала йому : "Ось я хоч встигла і жовтеням побути, і до піонерів наш клас останнім прийняли. А тебе, Сашо, ніку­ди не прийняли. Ти — ніхто...". І так мене вразило оте слово "ніхто", що я, як мати і педа­гог, замислилася над справедливістю дитячого докору нам, дорослим, які, вкравши романтику дитинства з на­вчальних програм і планів ви­ховної роботи, залишили їх сам на сам з їхнім вибором, сухою прозою життя. Ні, так не повинно бути!

Для дітей (вони теж, як і ми, дорослі, істоти суспільні!) потрібні дитячі колективи, об'єднання. Те, що багато дітей — поза громадськими об'єднаннями, свідчить про бездіяльність педагогів, про псевдодемократизм так зва­ного вільного дитячого вибо­ру "за інтересами". Часто ми не пробуджуємо таких інте­ресів і не створюємо умов для їх розвитку. Позбавлені не тільки можливості колективно об'єднуватися в дитячі спілки і залишені бездоглядними в позаурочний час, діти швидко знаходять, чим заповнити та­кий вакуум. Одні починають нюхати клей, других приваб­лює "травка", третіх — розрек­ламовані алкогольні напої...

Ось чому, за моєю пропо­зицією, у нашій школі і була створена в

1994 році дитячо-юнацька організація — Козацька Рес­публіка "Потомки запо­рожців". Наше село Новогупалівка — давнє, козацьке. Родовідні корені багатьох учнів пов'язані з славними предками — січовими запо­рожцями.

Вивчаючи часи козаччини, бойове життя, невтомну пра­цю і подвиги своїх предків, учні опиняються ореолі і героїки і гуманності, в аурі си­ли духу і звитяги, патріотич­них поривань і відданості громадським, національним інтересам. Це спонукає дітей до активної дії, за­своєння моральних ціннос­тей гідності, честі, совісті, любові, відповідальності, волі, патріотизму.

Нами розроблено систему проблемних питань, творчих завдань, наприклад, з ук­раїнської літератури, історії рідного краю. Так, розв'язую­чи творче завдання, учні наво­дять з "Енеїди" І. Котляревсь­кого чудові слова про ге­роїчний подвиг козаків Низа та Евріала : "Від тебе не од-стану зроду, з тобою рад в огонь і воду, На сто смертей піду з тобой".

Учні складають психо­логічний портрет запорожців, вивчають їхній козацький ха­рактер, визначають його провідні    морально-духовні риси, ідейні засади вірності рідному народу>

На матеріалі роману І. Нечуя-Левицького "Князь Єремія Вишневецький" учні поглиблю­ють свою національну свідомість, почуття відповідаль­ності за долю України. Учням подобається романтика ге­роїчного козацького життя, ве­лич духу запорожців, коли вони вивчають твори "Тарас Бульба" Гоголя, "Гайдамаки" Т. Шевчен­ка. Ці твори є чудовою мораль­но-духовною основою для ду­мок і висновків старшоклас­ників про народну правду, вірність Батьківщині і зраду, про гідність і честь українця.

Педагоги школи доклада­ють зусиль, щоб дитячо-юнацька Республіка "Потомки запорожців" поглиблювала свою діяльність, щоб вона до­помагала кожному своєму члену займатися корисними практичними справами, підвищувати свою громадську активність.

Наталія НЕСТЕРЕНКО,

вчитель-методист Новогупалівської ЗОШ І - І І І ступенів Вільнянського району Запорізької області.

Категория: філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни | Добавил: imidg (08.09.2009) | Автор: Наталія НЕСТЕРЕНКО
Просмотров: 1265 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024