П`ятниця, 29.03.2024, 09:04
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
українська мова та література [3]
наробки вчителів української мови та літератури
філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [56]
наробки вчителів історії
початкові класи [3] дошкільна освіта [24]
матеріали кафедри дошкільної освіти
теорія та методика виховання [29] дистанційне навчання [20]
НМЦ ДН ЗОІППО
реабілітація [8] педагогика та психологія післядипломної освіти [17]
іноземні мови [4]
наробки вчителів іноземних мов
математика [8]
наробки вчителів математики
інформатика [0]
наробки вчителів інформатики
фізика [2]
наробки вчителів фізики
хімія і біологія [5]
наробки вчителів хімії та біології
позашкільні заклади [6]
фізична культура та спорт [61]
матеріали кафедри фізичної культури та спорту
Ігроманія [16]
Віртуальний фестиваль [30]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Методична скарбничка » українська мова та література [ Добавить статью ]

Розвиток творчих здібностей учнів засобами компетентнісного підходу
       Сучасна освіта спрямована на підготовку людей високої освіченості , кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку , освоєння і впровадження наукоємних та ініормаційних технологій. У зв'язку зі зміною соціальних вимог відбувається переосмилення ролі вчителя у процесі модернізації системи освіти підвищуються вимоги до нього Це, перш за все потребує високої професійної компетентності вчителя.
        Підготовка запропонованих матеріалів передбачає таку мету: не стільки глибоко розкрити теоретичні основи нових технологій навчання , скільки представити вчителем розробки і підходи до навчального процесу, які мають практичну цінність . В досвіді подаються матеріали , за темою “Складнопідрядне речення. ” впровадження у навчально- виховний процес нових інноваційних технологій : , інтерактивної, , диференціації а також нетрадиційні типи уроків . В основі - орієнтація не просто на засвоєння знань, а на способи мислення та діяльності, на розвиток пізнавальних сил та креативного мислення . Серед поданих уроків пропонуються урок - захист проекту, урок- пошук, урок- гра, урок- дослідження, урок- прес- конференція, урок- реквіем  Це і сприяє виховнню особистості , яка здатна вчитися і яка хоче вчитися , прагне розвивати свої здібності , формувати в собі духовно- багату , вільну конкурентноздатну , творчу особистість , що демонструє високий рівень компетентності.   
        Структура моделі поданого досвіду розкривається за проблемною темою вчителя “Розвиток творчих здібностей учнів засобами компетентнісного підходу на уроках української мови та літератури” Формування життєвих компетентностей учнів у процесі викладання української мови та літератури що впливає на засвоєння знань та вмінь, необхідних старшокласнику для продуктивного здійснення свого життєвого проекту , реалізується в різних аспектах.
Робота з учнями реалізується в різних аспектах:
  • науково-теоретичному, що передбачає шляхи формування наукового світогляду учнів;
  • науково-практичному – розробка та апробація інструментарію, необхідного для творчої співпраці вчителя і учнів;
  • народознавчому, що пов'язаний з організацією та проведенням заходів, спрямованих на вивчення культури, звичаїв і традицій рідного краю;
  • літературно-краєзнавчому, що містить організацію та проведення пошуково-дослідної діяльності учнів з літературного краєзнавства;
  • аспекті роботи з обдарованими дітьми, що реалізується в залученні учнів до творчої пошуково-дослідної діяльності на уроках і в позаурочний час.
      Проблемна тема є засобом реалізації мети - формування культури усного та писемного мовлення як засобу спілкування та самовираження . Це вміння спілкуватися усно й письмово , використання діалогу та полілогу, інсценування пропонованих творів, участь у роботі творчих груп. Розвиток комунікативної компетентності на ураках здійснюється за допомогою інтерактивних технологій: “Мозковий штурм”, “Акваріум”, “Мікрофон”,”Карусель”,Метод ПРЕС” та ін. Впровадження продуктивних технологій навчання у процесі викладання української мови та літератури дає змогу успішно інтегрувати у суспільство, визначати і втілювати свою життєву стратегію, бути здатним до творчої самореалізації і свідомого життєвого вибору випускника. Перспектива досліджуваної теми полягає в розробці моделі формування комунікативної компетентності як невід'ємної складової випускника сучасної школи. Предмет праці вчителя (учень) є фундаментом його професійної компетентності (соціально - економічні, психологічні, педагогічні та спеціальні знання про дитину ) А чітке виконання комунікативної , діаагностичної стимулюючо - регулюючої та аналітичної функції виступає засадами професійної компетентності вчителя .
Категория: українська мова та література | Добавил: imidg (16.09.2008) | Автор: Діденко Л.П. гімназія № 27
Просмотров: 12171 | Рейтинг: 3.9/19 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024