Сучасна освіта спрямована на підготовку людей високої освіченості , кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку , освоєння і впровадження наукоємних та ініормаційних технологій. У зв'язку зі зміною соціальних вимог відбувається переосмилення ролі вчителя у процесі модернізації системи освіти підвищуються вимоги до нього Це, перш за все потребує високої професійної компетентності вчителя.
Підготовка запропонованих матеріалів передбачає таку мету: не стільки глибоко розкрити теоретичні основи нових технологій навчання , скільки представити вчителем розробки і підходи до навчального процесу, які мають практичну цінність . В досвіді подаються матеріали , за темою “Складнопідрядне речення. ” впровадження у навчально- виховний процес нових інноваційних технологій : , інтерактивної, , диференціації а також нетрадиційні типи уроків . В основі - орієнтація не просто на засвоєння знань, а на способи мислення та діяльності, на розвиток пізнавальних сил та креативного мислення . Серед поданих уроків пропонуються урок - захист проекту, урок- пошук, урок- гра, урок- дослідження, урок- прес- конференція, урок- реквіем Це і сприяє виховнню особистості , яка здатна вчитися і яка хоче вчитися , прагне розвивати свої здібності , формувати в собі духовно- багату , вільну конкурентноздатну , творчу особистість , що демонструє високий рівень компетентності.
Структура моделі поданого досвіду розкривається за проблемною темою вчителя “Розвиток творчих здібностей учнів засобами компетентнісного підходу на уроках української мови та літератури” Формування життєвих компетентностей учнів у процесі викладання української мови та літератури що впливає на засвоєння знань та вмінь, необхідних старшокласнику для продуктивного здійснення свого життєвого проекту , реалізується в різних аспектах.
Робота з учнями реалізується в різних аспектах:
-
науково-теоретичному, що передбачає шляхи формування наукового світогляду учнів;
-
науково-практичному – розробка та апробація інструментарію, необхідного для творчої співпраці вчителя і учнів;
-
народознавчому, що пов'язаний з організацією та проведенням заходів, спрямованих на вивчення культури, звичаїв і традицій рідного краю;
-
літературно-краєзнавчому, що містить організацію та проведення пошуково-дослідної діяльності учнів з літературного краєзнавства;
-
аспекті роботи з обдарованими дітьми, що реалізується в залученні учнів до творчої пошуково-дослідної діяльності на уроках і в позаурочний час.
Проблемна тема є засобом реалізації мети - формування культури усного та писемного мовлення як засобу спілкування та самовираження . Це вміння спілкуватися усно й письмово , використання діалогу та полілогу, інсценування пропонованих творів, участь у роботі творчих груп. Розвиток комунікативної компетентності на ураках здійснюється за допомогою інтерактивних технологій: “Мозковий штурм”, “Акваріум”, “Мікрофон”,”Карусель”,Метод ПРЕС” та ін. Впровадження продуктивних технологій навчання у процесі викладання української мови та літератури дає змогу успішно інтегрувати у суспільство, визначати і втілювати свою життєву стратегію, бути здатним до творчої самореалізації і свідомого життєвого вибору випускника. Перспектива досліджуваної теми полягає в розробці моделі формування комунікативної компетентності як невід'ємної складової випускника сучасної школи. Предмет праці вчителя (учень) є фундаментом його професійної компетентності (соціально - економічні, психологічні, педагогічні та спеціальні знання про дитину ) А чітке виконання комунікативної , діаагностичної стимулюючо - регулюючої та аналітичної функції виступає засадами професійної компетентності вчителя .
|