Понеділок, 10.08.2020, 07:44
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
українська мова та література [3]
наробки вчителів української мови та літератури
філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [56]
наробки вчителів історії
початкові класи [3]дошкільна освіта [24]
матеріали кафедри дошкільної освіти
теорія та методика виховання [29]дистанційне навчання [20]
НМЦ ДН ЗОІППО
реабілітація [8]педагогика та психологія післядипломної освіти [17]
іноземні мови [4]
наробки вчителів іноземних мов
математика [8]
наробки вчителів математики
інформатика [0]
наробки вчителів інформатики
фізика [2]
наробки вчителів фізики
хімія і біологія [5]
наробки вчителів хімії та біології
позашкільні заклади [6]
фізична культура та спорт [61]
матеріали кафедри фізичної культури та спорту
Ігроманія [16]
Віртуальний фестиваль [30]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Методична скарбничка » українська мова та література [ Добавить статью ]

Формування комунікативної компетенції учнів на уроках української мови з теми “Займенник. 6 клас” з урахуванням тематичного оцінювання,
Посібник “Займенник. 6 клас”
створено на допомогу вчителю української мови. Він побудований за “Програмою для загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання. Українська мова 5-12 класи” за редакцією О. Біляєва, Н. Бондаренко, Л. Паламар та підручником А.Ворон, В.Солопенко “Українська мова. 6 клас”(2006 р.).
У посібнику подано систему уроків з теми “Займенник”, на вивчення якої відводиться дев`ять годин.
З 2005 року впроваджується 12-річне навчання. Учні 6 класу вперше навчаються за новими програмами і підручниками. Сьогодні на уроках мови наявна проблема недостатньої кількості підручників, додаткового матеріалу.
   Посібник містить у собі серію різноманітного дидактичного матеріалу, який розрахований не тільки на звичайні класи, а й на гімназійні: є завдання високого рівня, які дають можливість на уроках завантажити роботою всіх учнів, попрацювати з ними індивідуально, тим самим досягти більшого і глибшого засвоєння матеріалу дітьми на уроках. До того ж, всі таблиці, картки, кросворди, вміщені у посібнику, винесені окремо від уроків, що дає змогу вчителю їх використати як роздатковий матеріал, тим самим скоротити час на засвоєння нового матеріалу і збільшити потенціал учнів.
   Матеріали посібника можуть бути використані по-різному:
1) для фронтального виконання на уроці;
2) для групових та індивідуальних завдань учням;
3) для повторення і узагальнення у наступних класах теми “Займенник”.
При підготовці до уроку і виборі матеріалу вчителеві допоможе зорієнтуватися список навчально-методичної літератури, який подається в кінці посібника.
   Зібраний матеріал розрахований на те, що ним будуть користуватися при вивченні теми “Займенник” за підручником для 6 класу загальноосвітніх шкіл з російською мовою навчання під редакцією А.Ворон, В.Солопенко(2006 р). Тому значна кількість завдань ґрунтується на правилах і вправах, наведених у цьому підручнику. Водночас у планах-конспектах вміщено різноманітні завдання з інших джерел, приклади художніх творів, зорієнтовані на розвиток соціокультурної, мовної та мовленнєвої компетентностей, а також формування функціонально-комунікативної. Тому цей посібник являє інтерес і для вчителів шкіл з українською мовою навчання.
   Мета даної роботи - полегшення пошуку вчителем додаткового дидактичного і роздаткового матеріалів, що є необхідним для повнішого і глибшого засвоєння програми, для урізноманітнення уроків, зацікавлення учнів, створення умов для закріплення набутих знань дітьми та засвоєння ними нових відомостей.
На сторінках нашого журналу ми публікуємо лише один з розроблених уроків. Якщо Вас зацікавив матеріал - зверніться до автора посібника Жирової Н.О. в гімназію №27 м.Запоріжжя

Урок № 1

Тема: Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль..
Мета навчальна: поглибити знання учнів про займенник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки й синтаксичну роль.
Мета розвиваюча: формувати в учнів загальнопізнавальні вміння знаходити займенники в тексті, визначати їх морфологічні ознаки й синтаксичну роль у реченні, розвивати мовну, соціокультурну та комунікативну компетентності.
Мета виховна: за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу прищеплювати шестикласникам любов до рідного слова, усної народної творчості.
Обладнання: підручник, таблиця «Займенник як частина мови», тлумачний словник, роздатковий матеріал.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Мотивація навчання школярів
1. Організаційний момент.
2. Психологічна настанова щодо вивчення теми «Займенник». Ознайомлення учнів із структурою теми.
3. Оголошення теми та мети уроку. Оголошення епіграфа й робота з ним
Гарно того вчити, хто хоче все знати.
Народна мудрість
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Дати відповіді на питання:
1. Який розділ мовознавства вивчає частини мови?
2. На які групи поділяються всі частини мови?
3. Назвати самостійні частини мови.
ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1.  Творче спостереження над мовним матеріалом з елементами аналізу
Прочитати текст. З`ясувати тип і стиль мовлення. Визначити, до якої частини мови належать виділені слова.

В усіх народів світу існує повір`я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми і Богом. Він блукає по світу, як блудний син, і ніде не може знайти собі притулку та пристановища, бо він загублений для свого народу.
 У нашого, українського народу існує повір`я, що від тих батьків, які не дотримуються звичаїв, родяться діти, що стають вовкулаками.
  Вовкулака – це завжди понурий, завжди чимось незадоволений чоловік; у день святого Юрія він перекидається вовком, бігає разом з іншими звірами по лісу і має лише опасок на своїй довгій кудлатій шиї; а в день зимового Миколи він знову перекидається чоловіком. Вовкулака, бувши в людській постаті, до церкви не ходить, з людьми не вітається і звичаїв людських не знає (Олекса Воропай).

Словникова робота. Скористатися тлумачним словником сучасної української мови.
Вовкулака – міфічна назва. За народними повір`ями – людина, яка 
обертається у вовка.
Опасок – нашийник.
Зимовий Микола – веселе народне свято, яке щороку відмічають 19 грудня, 
у ніч з 18 на 19 грудня святий Микола приносить подарунки всім слухняним дітям. 
Виписати займенники, які вказують: а) на предмет; б) на ознаку; в) кількість, але не називає їх. Довести, з якими частинами мови співвідносяться займенники.
Визначити число й відмінок займенників. Виділити ті, в яких можна визначити й рід.

2. Колективне опрацювання таблиці «Займенник як частина мови»
Займенник – самостійна частина мови
Вказує на предмет, його ознаку або кількість, але не називає їх Відповідає на питання хто? що? який? чий? скільки? Змінюється за відмінка-ми або за відмінками, числами й родами
 У реченні виконує роль підмета, означення, додатка й інших членів речення: Брати мої, я щиро вам пораджу відвідати цю річеньку малу (Д.Луценко).

1. Сформулювати повне визначення займенника.
2. З`ясувати, які морфологічні ознаки об`єднають займенник й іменник, займенник і прикметник, займенник і числівник.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
1.  Розподільний диктант. Записати займенники у три колонки: 1) що відповідають на питання хто? що?; 2) що відповідають на питання який? чий?; 3) що відповідають на питання скільки?
Абищо, ніхто, їхній, ваш, всі, усякий, ми, стільки, котрий, скільки, вони, той, наш, будь-який, ніщо, дехто, такий, деякий, воно, дещо, вони, мої.
2.  Творче моделювання. Відновити й записати прислів`я, дібравши їхнє продовження з другої колонки. Знайти й підкреслити, визначивши синтаксичну роль, займенники.
Навчай інших - того за плечима не носити.
Хто багато робив, то вона од тебе на сажень.
Хто знання має, що на обидві руки кує.
Чого навчишся - того й Іван не буде знати.
Добре тому ковалеві, і сам навчишся.
Як одступиш од грамоти на аршин, тому треба мало спати.
Хто хоче багато знати, той і багато знає.
Чого Івась не навчиться, той мур зламає.
3.  Мовна гра «Коректор». Прочитати приказки. Відновити їх зміст, уставивши на місці крапок відповідні займенники .
… травичка на … корені росте. Щастя знає, … шукає. То лиш курка від …гребе. Син … , а розум в … … . Милується … …, як чорт писанкою. У … стільки правди, як у решеті води (Народна мудрість).
Довідка: всяка, кого, своєму, мій, себе, свій, нього, кого, сам собою, нього.
4.  Завдання-гра «Утвори слово». Замість крапок поставте відповідні займенники й утворіть нові слова.
…Рина, …кола, …мофій, …ок, …рій.
 Пояснити значення слів Ярина, ярина. Складіть з ними речення.
V. Систематизація й узагальнення знань
1. Запитання до учнів:
- Яка частина мови називається займенником?
- Як змінюються займенники, співвідносні з іменником? Свою думку довести на прикладах.
- Як змінюються займенники, співвідносні з прикметниками? Навести приклади.
- Як змінюються займенники, співвідносні з числівниками?
- Яким членом речення може виступати займенник?
2. Оцінювання.
VІ. Домашнє завдання: вивчити § 38, виконати впр. 369, знайти і записати шість приказок та прислів`їв із різними займенниками.










Категория: українська мова та література | Добавил: imidg (03.10.2008) | Автор: Жирова Н.О. гімназія №27
Просмотров: 20119 | Комментарии: 4 | Рейтинг: 3.6/16 |
Всего комментариев: 3
0
3 Клео   [Матеріал]
Прикольно!Но скучно как-то...

0
2 Кристина   [Матеріал]
мені теж....

0
1 Локортдженамянто Ку Прялто Дже Спа   [Матеріал]
мен сподобался

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2020