Трищук М. Д.
вихователь ст. гр.
ПОДОРОЖ В КРАЇНУ ЗДОРОВ’Я
/ВИХОВНИЙ ЗАХІД У СТАРШІЙ ГРУПІ/
МЕТА: УЗАГАЛЬНИТИ ЗНАННЯ ДІТЕЙ ПРО ОСНОВНІ УМОВИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВЯ; ФОРМУВАТИ ВАЛЕОЛОГІЧНИЙ СВІТОГЛЯД.
ЗАВДАННЯ:
ОСВІТНІ: ЗАКРІПИТИ ЗНАННЯ ДІТЕЙ ПРО ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ НА ДОРОЗІ; ОЗНАЙОМИТИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТОЧКОВОГО МАСАЖУ НІГ; ЗАКРІПИТИ ЗНАННЯ ДІТЕЙ ПРО АВТОРСЬКІ КАЗКИ, ВМІННЯ ВПІЗНАВАТИ ЇХ ЗА ПЕРСОНАЖАМИ; РОЗШИРЮВАТИ СВІТОСПРИЙНЯТТЯ.
РОЗВИВАЛЬНІ: СПРИЯТИ РОЗВИТКУ У ДІТЕЙ БАЖАННЯ БУТИ ЗДОРОВИМИ,ПІКЛУВАТИСЬ ПРО СВІЙ ОРГАНІЗМ;РОЗВИВАТИ ПІЗНАВАЛЬНУ АКТИВНІСТЬ, МОВЛЕННЯ, УВАГУ, УЯВУ;
ВИХОВНІ: ВИХОВУВАТИ ПОЗИТИВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ; ВИХОВУВАТИ ІНТЕРЕС ДО ТВОРІВ ХУДОЖНЬОЇ ЛІТЕРАТУРИ.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: БЕСІДА ПРО ПРАВИЛА ОСОБИСТОІ ГІГІЄНИ; ЧИТАННЯ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ ЗА ТЕМОЮ; ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ ІЗ ПРАВИЛАМИ ПОВОДЖЕННЯ НА ДОРОЗІ; ДОБИРАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР; ПРИДУМУВАННЯ НАЗВ СТАНЦІЙ;ПІДГОТОВКА ДІЙОВИХ ОСІБ.
ОРГАНІЗАЦІЯ РОЗВИВАЛЬНОГО ЖИТТЄВОГО ПРОСТОРУ:
СИГНАЛЬНІ КАРТКИ(ЖОВТА, ЗЕЛЕНА, ЧЕРВОНА); М’ЯЧ; АПТЕЧКА З ПРЕДМЕТАМИ ОСОБИСТОЇ ГІГІЄНИ ТА ІГРАШКАМИ; МАСАЖНИЙ КИЛИМОК, ПАЛИЦІ.
ДІЙОВІ ОСОБИ:
МЕДУНИЦЯ
АЙБОЛИТЬ
ПІЛЮЛЬКІН
ХІД ЗАХОДУ
Вихователь:Діти,сьогодні ми вирушаємо в подорож,а подорожувати ми будемо потягом, тож уявіть, що ви довгий потяг - і вирушаймо !
(діти шикуються в колону по одному, тримаючись за лікоть попереднього,просуваються колоною по залу, вихователь в цей час підіймає одну з карток:зелена-йдуть і плескають в долоні, жовта - легкий біг, червона - крокують. Перший в колоні відтворює звук потягу і «потяг» вирушає до першої станції.)
Станція «ЗЕЛЕНА АПТЕКА»
(за столом сидить Медуниця)
Медуниця: я – Медуниця, люблю порядок і чистоту. Люблю, щоб усі діти були здорові. А якщо хтось захворіє, то я швиденько вилікую його медком, суничкою, травичкою. Хто знає з якої книги я до вас завітала ?
Діти: «Незнайко в сонячному місті».
Медуниця: Правильно, діти. А хто написав цю веселу книжку ?
Діти:автор - Микола Носов.
Медуниця: добре, вірно відповіли. Але я хочу вас про де що запитати:
1. Що потрібно зробити в першу чергу,коли ви повернулися з прогулянки?(помити руки)
2. А коли ще обов’язково потрібно мити руки ?(перед їжею, після відвідування туалету,коли забруднилися)
3. Скільки разів на день слід чистити зуби ?(два, рано та ввечері)
4. Якщо мама принесла з базару смачні яблука - їх можна одразу їсти ?(ні, спершу обов’язково треба помити).
- Молодці, діти. А зараз я пропоную вам гру, погляньте, яку коробочку приніс мені Незнайко, (дістає аптечку).
-Діти як ви думаєте, як називається ця коробочка ? (аптечка)
-А що повинно лежати аптечці ? (бинт, вата, таблетки, йод, зеленка)
-Так, вірно. Але цю аптечку приніс мені Незнайко, і мені здається, що він із нею щось наплутав ! Перевіримо ?
Гра «ОСОБИСТА ГІГІЄНА»
МЕТА:забезпечити умови для здійснення гігієнічного виховання дітей у ДНЗ та родинах.
ХІД ГРИ
На столі розкладені предмети: зубна щітка,гребінець,ложка,лялька,машинка,носова хустинка. Необхідно відібрати тільки ті предмети,якими можна ділитись з іншими дітьми. Пояснити свої дії.
Медуниця: молодці, діти, правильно все зробили. Я вам дякую, що заїхали до мене, бувайте здорові.
Вихователь: погостювали в Медуниці їдьмо далі, вперед.
(перший в колоні відтворює звук потягу, і діти вирушають до другої станції. «Потяг» рухається по залу, вихователь підіймає одну з трьох карток).
Станція «ТРАВМОПУНКТ»
(за столом сидить лікар Айболить)
Айболить: Доброго дня, а хто це до мене приїхав ?Ви лікуватись ?
Діти: Добрий день, ні ми в гості !
(до Айболита підбігає Зайчиха)
Зайчиха: Ай, ай ! Мій Зайчик потрапив під трамвай !
Мій Зайчик-пострибайчик, потрапив під трамвайчик !
Він біг по доріжці і йому покалічило ніжки.
Він хворий і тепер кульгає, допоможіть йому, благаю!
Айболить: Не проблема! Веди-но його до мене !
Пришию йому нові ніжки, оббігає всі доріжки !
(пришиває ніжки іграшці-зайчикові)
- Ну, ось зайчик здоровенький
Айболить: добре, а чи знаєте ви в яку казку потрапили?
Діти: Так. «Лікар Айболить.» Корнія Чуковського.
Айболить: добре, а ви чули,що трапилось із зайчиком ?
Діти: так, потрапив під трамвай.
Айболить: а ось це недобре ! Бо швидко та безболісно пришити ніжку можна лише в казці ! Тому дайте мені відповідь на такі питання:
1. На який колір світлофора можна переходити дорогу?(на зелений).
2. А якщо немає світлофора, як правильно переходити дорогу?(дорогу переходять по пішохідному переходу,який називають «зебра»,а якщо немає переходу,то коли переходиш дорогу-спершу треба подивитись ліворуч,щоб переконатись,що немає машин,а на середині дороги - подивитись праворуч,і якщо немає машин,можна йти далі)
3. А як треба обходити трамвай ?(позаду)
4. А тролейбус і автобус ?(спереду)
-Добре, думаю ви завжди будете такими уважними та обережними. А зараз пропоную пограти в гру.
Гра «СМАЧНОГО»
МЕТА: розвивати увагу, мислення, швидкість реакції.
ХІД ГРИ
Діти стають в коло,а в центрі-ведучий з м’ячем. Ведучий кидає м’яч будь-кому з дітей,називаючи смачні страви. Дитина повинна спіймати м’яч і вернути його ведучому зі словом «смачного». Якщо ведучий називає неїстівне, то гравець повинен спіймати м’яч і промовчати.
Айболить: Молодці, діти ! Дякую, що побували в мене. Бувайте здорові !
Діти: До побачення !
(діти знову шикуються «потягом» і рушають. Вихователь підіймає одну із карток. Діти підходять до третьої станції.)
Станція «СПОРТИВНА»
(дітей зустрічає Пілюлькін)
Пілюлькін: О, привіт, діти ! Ви вже були в нашому місті, у Медуниці, та дуже добре,що заїхали до мене. Бо я хочу вам відкрити один секрет – я знаю такий спосіб, коли можна бути здоровим і без усіляких там пілюль. І тепер я хочу змінити своє ім’я: не Пілюлькін, а Гантелькін ! Як ви гадаєте, що ж це за спосіб ?
Діти: Фізкультура і спорт ! Для того, щоб бути здоровим, треба не лише дотримуватись гігієни і правильно харчуватись, а й займатись фізкультурою та загартовуватись !
Пілюлькін: Правильно ! Тому вже зараз давайте виконаємо фізичні вправи,в дві колони шикуйсь !
(діти стають в дві колони і разом з Пілюлькіним виконують вправи)
ВПРАВА «СИЛАЧІ»:
В.п.-руки зігнуті до плечей, долоні стиснуті в кулак, ноги на ширині плечей;
1-розвести руки в сторони;
2-повернутись у в.п.;
ВПРАВА «ЛІТАКИ»:
В.п.-руки на поясі,ноги на ширині плечей;
1-нахилитися вперед,розвести руки в сторони;
2-поворот вправо;
3-поворот вліво;
4-повернутись у в.п.;
ВПРАВА «ЛІСОРУБИ»:
В.п.-ноги на ширині плечей,руки догори;
1-нахилитися вперед,видихаючи «Ух !»;
2-повернутись у в.п.;
ВПРАВА «ПРУЖИНКА»:
В.п.-ноги разом,руки на поясі;
1-виконується півприсідання;
2-повенутись у в.п.;
ВПРАВА «НЕВАЛЯЙКА»:
В.п.-руки на поясі,ноги разом;
1-2-стрибки на місці з викиданням ніг в сторони;
ВПРАВА НА ВІДНОВЛЕННЯ ДИХАННЯ.
Пілюлькін: Які ж ви молодці ! Добре гімнастику робите, може ще й в гру пограєте ?
РУХЛИВА ГРА «КЕНГУРУ»
ХІД ГРИ
Діти діляться на дві команди, треба прострибати із затиснутим м’ячем між колінами до прапорця і назад; передати м’яч наступному гравцеві; перемагає та команда, яка впоралась із завданням швидше.
Вихователь: Ну, що ж пора прощатись, нам вже час !
Пілюлькін: До побачення, діти ! Не забувайте про фізкультуру та спорт !
(Діти знову стають «потягом»,вирушають до четвертої станці)
Станція «ДЕПО»
Вихователь: Діти, а ви знаєте, що таке залізничне депо ?(відповіді дітей)
Вихователь: Ми приїхали з вами в депо, після довгого шляху необхідно перевірити чи справні усі механізми нашого потягу, щоб у наступній поїздці все було гаразд. Ось ми зараз будемо з вами «ремонтувати» свої механізми.
МАСАЖ СТУПНЯМ НІГ
(виконується з метою активізації акупунктурних та рефлекторних зон стопи, поліпшення енергетичного балансу організму, зміцнення імунної системи; виконується сидячи).
Вихователь разом з дітьми знімає взуття та шкарпетки і виконує вправи:
-Дитина ставить на палицю стопи та стискає пальці ніг, а потім їх розслаблює.
-Катає палицю стопами вперед-назад.
-Ходьба по масажному килимку.
Вихователь: Молодці, добре попрацювали, виконуючи масаж ніг ми зробили масаж нашим внутрішнім органам: ваші сердечко, легені, печінка сказали вам: «Дякую !». А зараз, давайте позмагаємось хто швидше взується і сяде на стілець.
(діти швиденько взуваються і сідають на стільці)
ПІДСУМОК
Вихователь:Закінчилась наша подорож-гра,
Підсумок робить вже пора,
Подорожували ви завзято -
Тож знання тепер всі будете мати.
І скажіть тепер мені -
Вам сподобалось чи ні ?
(відповіді дітей на запитання)
-Що вам найбільше сподобалось ?
-Кого з героїв ви запам’ятали ?
|