П`ятниця, 19.04.2024, 00:27
Приветствую Вас Гість | RSS
Главная | Каталог статей | Регистрация | Вход
Меню сайта
Категории каталога
українська мова та література [3]
наробки вчителів української мови та літератури
філософія та суспільно-гуманітарні дисципліни [56]
наробки вчителів історії
початкові класи [3] дошкільна освіта [24]
матеріали кафедри дошкільної освіти
теорія та методика виховання [29] дистанційне навчання [20]
НМЦ ДН ЗОІППО
реабілітація [8] педагогика та психологія післядипломної освіти [17]
іноземні мови [4]
наробки вчителів іноземних мов
математика [8]
наробки вчителів математики
інформатика [0]
наробки вчителів інформатики
фізика [2]
наробки вчителів фізики
хімія і біологія [5]
наробки вчителів хімії та біології
позашкільні заклади [6]
фізична культура та спорт [61]
матеріали кафедри фізичної культури та спорту
Ігроманія [16]
Віртуальний фестиваль [30]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Статистика
ІМІДЖ
Главная » Статьи » Методична скарбничка » педагогика та психологія післядипломної освіти [ Добавить статью ]

Система роботи методичного кабінету з обдарованими та здібними учнями

Система  роботи методичного кабінету з обдарованими та здібними учнями


Мелешко В.А., методист районного методичного кабінету відділу освіти Якимівської райдержадміністрації Запорізької області

                                                                     В освіченому народі всі слугують одне одному,

                                                                                     кожен на своєму місці виконує те,

                                                                                     що корисно йому та іншим.

                                                                                                                                   Я.А. Коменський

 

Діяльність методичного кабінету відділу освіти Якимівської районної державної адміністрації з питань роботи з обдарованими та здібними учнями спрямована на реалізацію Районної цільової програми роботи з обдарованими дітьми та молоддю (рішення 5 сесії Якимівської районної ради 6 скликання (додаток 1).

Програма забезпечує ефективне функціонування відділу освіти, районного методичного кабінету та навчальних закладів як єдиної системи роботи з обдарованими та здібними учнями.

Методичний кабінет здійснює координацію закладів освіти, сприяє якісній теоретичній, науково-методичній підтримці педагогів  щодо даного напрямку діяльності.

Невід’ємною складовою системи роботи методичного кабінету є районні методичні об’єднання вчителів споріднених предметів. Засідання РМО сприяють удосконалення фахової майстерності, підвищенню професійного рівня вчителів, і як результат – впливають на якість стану викладання навчальних дисциплін.

Постійно діючий семінар "Розвиток професійної компетентності у роботі з обдарованими та здібними учнями” започатковано з метою розкриття і реалізації творчих можливостей учителів, стимулювання інноваційного пошуку педагогічних працівників закладів освіти в удосконаленні співпраці й співтворчості з обдарованими дітьми. Учасники семінару отримують теоретичні знання, набувають практичних умінь і навичок з оволодіння новітніми педагогічними технологіями, методами, прийомами навчання. На різноманітних за формою і змістом практичних заняттях учителі демонструють ерудицію, креативність, обмінюються досвідом. Шляхи досягнення успіху на педагогічній ниві розкривають колегам керівники переможців інтелектуальних і творчих змагань. Результати співпраці з педагогами-наставниками демонструють обдаровані школярі, презентуючи учнівські портфоліо, проекти, науково-дослідницькі роботи, відмічені на районному та обласному рівні. Пропонуємо ознайомитись із фрагментом практичного заняття семінару (додаток 2).

Удосконалення змісту сучасної освіти вимагає пошуку нових оригінальних форм залучення педагогічного загалу до участі в районних заходах з питань роботи з обдарованими дітьми та молоддю. З метою сприяння формуванню та розвитку ефективного функціонування навчально-виховного процесу як єдиної системи роботи з обдарованими та здібними дітьми, взаємодії педагогів, учнів, батьків районним методичним кабінетом започатковано конкурс "Система роботи з обдарованими та здібними учнями в загальноосвітніх навчальних закладах”.

                Розробці, впровадженню ефективних методичних засобів і технологій пошуку, навчання, виховання та самовдосконалення обдарованих дітей і молоді, створенню умов для гармонійного розвитку особистості сприяло проведення районного конкурсу авторських індивідуальних програм розвитку обдарованості учнів. На допомогу вчителеві у створенні програми закладам освіти надано методичні рекомендації.

                На реалізацію проблемної теми району "Науково-методичне та психолого-педагогічне забезпечення впровадження інформаційно-комунікаційних технологій як умова індивідуального розвитку та самовдосконалення учнів”; з метою розвитку проектної діяльності в закладах освіти, виявлення і розвитку інтелектуальних здібностей, моральних і комунікативних якостей учнівської молоді, демонстрації рівня володіння знаннями і загальнонавчальними вміннями, самоосвіти і самоорганізації учителів та учнів проводяться районні конкурси педагогічних і учнівських проектів.

З метою активізації виховної та патріотичної роботи в закладах освіти, збереження і розвитку інтелектуального потенціалу України, підтримки талановитої молоді проводяться районні конкурси учнівської творчості.

Розмаїття інтелектуальних і творчих конкурсів дозволяє учням обрати такі, які б відповідали їх інтересам, випробувати знання, реалізувати свої можливості, розкрити й продемонструвати здібності з певного виду занять, порівняти свої досягнення з успіхами своїх однолітків. Конкурси створюють змагальний характер навчання й виховання дітей та молоді, спонукають учнів до поглиблення знань з навчальних дисциплін, активізують їх творчу діяльність.

Одним із способів ознайомлення освітян із творчими напрацюваннями колег та їх вихованців є організація виставок на базі районного методичного кабінету. Демонстрація робіт педагогів, їх учнів стимулює до пошуку нових шляхів удосконалення педагогічної майстерності, покращення рівня викладання предметів, урізноманітнення видів позашкільної діяльності та спонукає учителів  залучати учнів до участі у конкурсах учнівської творчості.

З метою розвитку, підтримки й відзначення переможців та учасників обласного етапу Всеукраїнських, міжрегіональних і обласних учнівських олімпіад, Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, переможців конкурсів обласного та Всеукраїнського рівня щорічно проводиться Фестиваль учнівської творчості для талановитої молоді району. Свято розкриває безліч цікавих видів діяльності, в якій дитина може знайти і проявити себе. Учні представляють свою літературну творчість, досягнення з пошуково-дослідницької діяльності, виконують музичні й танцювальні композиції, демонструють акторські здібності. В рамках фестивалю проводиться виставка дитячих літературних творів, малюнків, виробів декоративно-прикладного мистецтва. На фестивалі виступають діячі науки, культури, мистецтва району, які своїми досягненнями спонукають юних обдарувань до нових звершень.

Золотий фонд талановитих дітей-переможців обласних, Всеукраїнських інтелектуальних змагань, творчих конкурсів та їх учителів "Обдарованість” надає можливість простежити рівень розвитку педагогічної майстерності працівників закладів освіти, які підготували переможців.

Найважливіші події з життя освітян, районні та шкільні заходи, досягнення педагогів та їх учнів висвітлюються на сторінках місцевих періодичних видань методистами районного методичного кабінету та учителями закладів освіти.

Злагоджена система роботи всіх навчальних закладів району, окремої школи, класу, як єдиного механізму, залежить від кожного працівника освіти, кожного учня. Тому ми намагаємось працювати під девізом: "Якщо не я, то хто ж ?..

 

додаток1(Районна цільова програма роботи з обдарованими дітьми та молоддю на 2011-2015 роки)

додаток2(Фрагмент практичного заняття на семінарі "Розвиток професійної компетентності в роботі з обдарованими та здібними учнями") 



Категория: педагогика та психологія післядипломної освіти | Добавил: imidg (20.05.2012) | Автор: Мелешко В.А.
Просмотров: 1851 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Copyright MyCorp © 2024